17:47 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سازمان صنعت

سوء استفاده از کمبود روغن ادامه دارد!
نماد برتر- در حالی که اخیرا اعلام شده فروش روغن مصرف خانوار به واحدهای صنفی و مصرف کنندگان منوط به خرید سایر اقلام، از مصادیق فروش اجباری است، ‌ گزارش‌های دریافتی ایسنا نشان می‌دهد همچنان برخی فروشگاه‌ها از کمبود روغن در بازار سوء استفاده می‌کنند.
روند ترخیص کالاهای اساسی سرعت می‌گیرد
با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در هرمزگان دو طرح به بهره برداری رسید.
 قیمت گذاری تایر آزاد شد + مصوبه
با مصوبه ستاد تنظیم بازار، قیمت گذاری تایر آزاد و درباره لاستیک های سنگین در حال انقضا نیز تصمیم گیری شد که خبر خوشی برای چند شرکت بورسی است.
عمق اکتشافات معدنی ایران یک متر و میانگین جهانی ۷۲ متر/پیشنهاد ایجاد ۵ ژئوپارک جدید
نماد برتر- رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی با تاکید بر اینکه دنیا از اکتشافات معدنی روباز به عمق حرکت کرده است، گفت: میانگین عمق پوشش اکتشاف ۷۹ متر و این میزان متاسفانه برای ایران یک متر است.
لاستیک، برنج، روغن و لوازم آرایشی؛ بیشترین کالای مکشوفه در حوزه قاچاق
نماد برتر-در هفت ماهه امسال بازرسی از صنوف تولیدی و توزیعی استان تهران نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد رشد داشته و بیشترین کالاهای مکشوفه در حوزه قاچاق نیز انواع لاستیک خودرو، برنج، روغن، لوازم آرایشی و بهداشتی بوده است.
 تشدید نظارت بر بازار سیمان/ عرضه مستقیم به مصرف کنندگان نهایی
تشدید نظارت بر بازار سیمان/ عرضه مستقیم به مصرف کنندگان نهایی
قیمت فروش سیمان پاکتی و فله اعلام شد / تکلیف انجمن صنفی
نماد برتر- سازمان حمایت با اعلام اینکه فروش بیش از ۱۷.۵ و ۲۹۰ هزار تومانی سیمان پاکتی و فله ، تخلف است ، انجمن صنفی را به مکلف به اعمال مدیریت بر عملکرد کارخانه‌ها کرد.
تشدید نظارت‌ها بر روند تولید تا مصرف سیمان
نماد برتر-سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان طی ابلاغیه‌ای از تشدید اقدامات نظارتی بر روند بازار سیمان خبر داده و اعلام کرده است که حوزه‌های بازرسی و نظارت سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها با استفاده از تمام توان و ظرفیت بازرسان روند تولید تا مصرف سیمان را مورد رصد و پایش قرار خواهند داد و عاملان توزیع عمده و خرده فروش متخلف به حوزه قضایی معرفی می‌شوند.
بانک‌ها حداکثر تا ۷ روز تسهیلات واحدهای تولیدی را پرداخت کنند
نماد برتر- استاندار کردستان با بیان اینکه این استان ظرفیت بیشتری درخصوص جذب تسهیلات رونق تولید دارد اعلام کرد که بانک‌ها باید حداکثر تا ۷ روز تسهیلات تصویب شده را به واحدهای تولید پرداخت کنند.
جزییات کمبود روغن در کردستان
نماد برتر- معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان با رد کمبود هرگونه کالای اساسی در سطح استان اعلام کرد که در روزهای گذشته ۲۵۰ تن روغن جامد در کردستان توزیع شده است.
مرغ‌هایی که ارزن در خواب می‌بینند
نماد برتر- مرغ، این گوشتی که همواره در نبود گوشت قرمز زینت بخش سفره‌ها بود، اکنون در بازار گرانی به سر می‌برد و گویا این خوراکی نیز در حال پرکشیدن از سفره‌هایمان است، وقتی دنبال این گرانی را می‌گیریم به کمبود نهاده‌ها می‌رسیم.
رشد ۱۸ درصدی وصول حقوق دولتی معادن کهگیلویه و بویراحمد
نماد برتر- معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در وصول حقوق دولتی معادن، در شش ماهه نخست سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال ۹۸، بیش از ۱۸ درصد رشد داشته است.
غیرفعال بودن ۳۳درصد واحدهای تولیدی و صنعتی کهگیلویه و بویراحمد
نماد برتر- معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در حال حاضر ۳۳ درصد واحدهای صنعتی این استان غیرفعالند.
کرونا بازار نان بسته‌بندی را داغ کرد
نماد برتر- دبیر انجمن صنفی کارفرمایان کارخانجات نان صنعتی ماشینی ایران از افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی قیمت کارتن و سلفون در پی افزایش قیمت مواد پتروشیمی خبر داد و گفت که در پی شیوع ویروس کرونا تولید نان‌های بسته بندی ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یافته است.
وزارت صنعت سیاست‌های اولویت‌دار بخش معدن را ابلاغ کرد
نماد برتر- استراتژی وزارت صنعت در حوزه استخراج و اکتشافات معدنی با حمایت از بخش خصوصی در حوزه اکتشاف و تشکیل کنسرسیوم‌های تخصصی برای سرمایه‌گذاری و حفاری در پروژه‌های اکتشافی ابلاغ شد.